top of page

מדריך ליצירת תקשורת חדשה עם ילדים

מה במדריך:

1. מהו מודל ה״אניאגרם״ ולמה חשוב להבין את המודל הזה?

2. תיאור בסיסי של 9 ה״טיפוסים״ ושפות התקשורת על פי מודל ה״אניאגרם״.

3. בכל תיאור התווסף מידע על המתנות והאתגרים של כל ״טיפוס״ עם דוגמאות מהספר.

4. כללים בסיסיים של ״עשה״ ו״אלתעשה״ בתקשורת עם כל ״טיפוס״.

מודל ה״אניאגרם״ הוא כלי להתפתחות וצמיחה אישית ומקצועית מחד ומודל שעוזר רבות בשיפור מערכות היחסים בחיינו מאידך.

דרך מודל ה״אניאגרם״ נלמד לזהות 9 שפות תקשורת שונות (מצוין כאן במדריך כ-9 טיפוסים). ידע זה יעזור לכן, אמהות יקרות, לתקשר בדרך אפקטיבית עם בנותיכן (ולא רק).

כשנדע לזהות את 9 ה״שפות״ בעצמנו, כמו גם בסביבה שלנו, נעלב ונעליב פחות, נכעס ונכעיס פחות, נדע לזהות את המתנות ולהשתמש בהם בתבונה, נוכל לזהות את החסרונות ומה לעשות כשהם צפים בתקשורת שלנו. נלמד לחיות את החיים מתוך חופש ובחירה אמיתית. יש 9 מנגנוני הגנה, 9 סוגי אגו. אגו במובן הפסיכולוגי. והוא מופיע כאן, על פי המודל, כדי להגן עלינו. לכל אחד יש צורך באהבה, בהכרה, בהצלחה, במשמעות. יש הרבה צרכים אנושיים. ואז, עם השנים, אנחנו מפתחים מנגנון כדי להשיג את הצרכים האלה, או כדי לשמור עלינו. אנחנו כל כך מזדהים איתו, שאנחנו מתחילים לחשוב שזה מי שאנחנו. ואז הוא לא מגן עלינו, אלא יותר מסתיר מעצמנו ומעולם את הטבע האמיתי שלנו. אם רוצים להגיע לטבע האמיתי, צריך להבין שיש לפני כן שומר סף, מאבטח. יש 9 סוגי מאבטחים. אם אתה לא מדבר איתו, מתידד איתו, גורם לו להרגיש בנוח איתך, הוא לא ייתן לך להכנס.

המחשבות שמתרחשות מאחורי הקלעים הן לא מודעות. נקודת המבט שלא מודעים לה היא שהעולם הוא ״כזה״ (למשל של טיפוס 8 - הבוס: ״העולם הוא ג׳ונגל בו רק החזק שורד והחלש מנוצל״). מכאן נולדת אמונה בסיסית שהיא אמונה הישרדותית וכוזבת (״אם רק החזק שורד, עליי להראות חזק כמה שיותר, כדי שאף אחד לא יתקרב אליי״). ואז על הבמה מה שנראה זו האסטרטגיה שמתפתחת מתוך האמונה הבסיסית הזו (אגב, כבר מגיל צעיר מאוד) שהיא לשמור על כוח ועמדה בכל מצב והצורך העיקרי שלו יהיה - שליטה.

תשומת הלב האוטומטית היא לשליטה סביבתית ולהסתרת החולשות. נקודה חשובה מאוד לזכור היא שלפעמים התגובה החיצונית, המילים שנאמרות יכולות היות ממש אותו דבר. יחד עם זאת, הסיבות הן שונות לגמרי, לפי נקודת המבט והאמונה הבסיסית שנוצרות בצורה לא מודעת מאחורי הקלעים. לשם אתם צריכים לשים לב בכל התהליך כאן ובכלל. אז למידת סגנון התקשורת הראשית שלך יכולה לעזור לך לשחרר עמדות נוקשות, לצלל חומות הגנה וליצור דפוסי מחשבה, רגשות ופעולה חדשים, עם עצמך ועם בתך והסביבה בכללותה. הבנת מערכות היחסים בחייך, ומשם כמובן צעד נוסף לתוצאה המתבקשת כל כך של שיפור התקשורת במעגלי חייך השונים. בהמשך המדריך כאן נעבור על כל אחת ואחת מ-9 שפות התקשורת גם בהבנה מה שקורה וגם - מה עושים עם הידע הזה. בנקודה זו כאן בהסבר אני לא אעמיק מידיי, כי זו תורה שלמה ומורכבת. כן חשוב לדעת שלכולנו יש את כל 9 שפות התקשורת כאן.

יחד עם זאת, אחד מהם יהיה דומיננטי יותר ואותו כדאי לזהות ואיתו לתקשר באהבה. יש כאן עוד מספר פרמטרים כמו ״כנפיים״, ״חיצי התפתחות ונסיגה״, ״3 המרכזים״, 9 רמות התפתחות, 3 רמות אינטליגנציה ועוד. יחד עם זאת, אתם מקבלים כאן את עיקרי הדברים, כדי שתוכלו להציף את השאלות הנכונות עבורכם ועבור בנותיכן ישנן תאוריות שונות אם נולדים עם זה או שזה דבר נרכש. לתחושותיי, זה חיבור של שני הדברים.


מוזמנים להוריד את המדריך ולהתחיל

מדריך להורים ומורים - מודל האניאגרם - ספר ילדים - סופי (1)
.pdf
Download PDF • 3.60MB

בסיפור זה, שבו סבתא מבקרת עם תשעה מנכדיה בנאות קדומים, יוצגו תשע שפות התקשורת דרך ההתנהלות והתגובות השונות של הנכדים במצבים שונים, עם עצמם ואל מול אחרים. המודל מעודד הקשבה, מחילה, הכלה, סובלנות, הבנה וקבלה של עצמי ושל האחר. הספר בא לעודד את הילד להתבוננות והקשבה סובלנית לאחר ולא פחות חשוב - לעצמו. דרך הסיפור כאן הילדים יתחילו לחוש , לזהות ולהבין את 9 ה״טיפוסים״. יגיעו למודעות על קיום אישיויות שונות של חבריהם. נוסף על כך, ולא פחות חשוב, ייהנו ילדיכם מביקור בפארק נאות קדומים, שמורת טבע גדולה באזור יער בן שמן. המקום הנפלא הזה קיים בזכות חלום של משפחה אחת, משפחת הראובני, שעוד לפני קום המדינה פעלה כדי להקים את הגן. הם שתלו בו צמחים שאפיינו את ארץ ישראל העתיקה, ִשׁ ְחזְרוּ מתקנים חקלאיים קדומים, יצרו בריכות מים, כרמים, הביאו בעלי חיים ויצרו נופים פשוט מדהימים. זהו מקום מקסים לביקורים משפחתיים, לפעילויות שונות וללמידה נהדרת. אני מזמינה אתכם להלך עם הילדים בשבילי הספר, לבקר במקום חדש, ללמוד על נקודות המבט של הזולת ועל הקשבה והכי חשוב – ליהנות מהדרך.


לרכישת הספר:

https://iritostrowski.ravpage.co.il/Safta1

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page